Back to Top

Gyökerünk a múlt, jelenünk a jövő...

Rubik-kocka kirakó verseny

Idén novemberben ismét megrendezésre került az iskolán belüli Rubik-kocka kirakó verseny, ahol a tanulók megmérethették magukat, hogy ki rakja ki hamarabb a kockát.

 

Helyezések:

1. Monori Márk

2. Vincze Levente

3. Virágh Dorka

4. Kucsera Levente

 

Gratulálunk az elért eredményekhez és köszönjük Túri Andrea munkáját!

Informatika háziverseny

A 2016 májusi hónap az informatika háziverseny megrendezéséről is szólt. A tanulók évfolyamonként mérettették meg magukat és adtak számot a tanévben szerzett tudásukról, melynek eredménye a következő lett.

 

3 évfolyam

1. Tóth bence 3.b

2. Juhász Dániel 3.m

3. Pék Vivien 3.m

 

4. évfolyam

1. Tóth Boglárka 4.m

2. Gyapjas Liliána 4.a

3. Juhász Bernadett 4.m

 

5. évfolyam

1. Hörömpő Zsófia 5.a

2. Borics Gergő 5.a

3. Paulovszky Gergő 5.a

 

6. évfolyam

1. Pintér Boglárka 6.a

2. Füle Petra 6.a

3. Káldi Kristóf 6.m

 

7. évfolyam

1. Irházy Melinda 7.b

2. Hódi Richárd 7.b

3. Koncz Anna 7.m

 

8. évfolyam

1. Török Ádám 8.a

2. Dudás Loránd 8.a

3. Hajdu Franciska Judit 8.b

 

Gratulálunk minden résztvevőnek!

Lovas vetélkedő

Az elmúlt hónap délutánjai izgalmas vetélkedőnek adott helyet, ugyanis megrendezésre került a Lovas vetélkedő. A diákoknak írásban kellett számot adni tudásukról, hogy osztályonként megmérettessék magukat.

 

Eredmények:

  I. helyezett - 6.a osztály
 II. helyezett - 5.a osztály
III. helyezett - 6.m osztály

Bolyai Természettudományi Csapatverseny

A Bolyai Természettudományi Csapatverseny megyei fordulójában a 43 csapatból a 17. helyezett, a ceglédi 8 csapat közül a legjobb eredményt elértek nevei:

 

  • Gombos Dóra,

  • Kosztolányi Kitti,

  • Vigh Anna Ida,

  • Zsiros Alexandra.

 

Gratulálunk nekik!

Pásztorok viselt dolgai

2016. április 23-án Hortobágyon megrendezésre került a "Pásztorok viselt dolgai" elnevezésű országos tanulmányi verseny, menyre iskolánk tanulói is bekerültek. A felkészítőtanár, Csutor-Varga Eszter segítségével az az alábbi tanulók vettek részt az eseményen.

 

  • Csókás Bianka (5.m)

  • Maksa Flóra (5.m)

  • Wéber Bianka (5.m)

 

Gratulálunk az elért 6. helyezéshez!

 

Curie Kémia Emlékverseny

A 2017. május 12-13-án Szolnokon szervezett Curie Kémia Emlékverseny országos döntőjén Purigracski Hanna (7.a) 12. helyezést ért el.

 

Szívből gratulálunk neki!

 

Vonós Verseny

2018. április 25-én Karcagon rendezték meg a II. Jász-Nagykun-Szolnok megyei Vonós Versenyt, ahol Kiss Eszter Fanni 3. helyezést ért el a Cselló I. korcsoportban.

Népdaléneklési verseny

Április 13-án Sződligeten rendezték meg a Népdaléneklési Versenyt, ahol Albert Márk bronz minősítést ért el.

 

Szívből gratulálunk neki!

Határtalanul! program

Határtalanul a határainkon túl!

 

„Percre se feledd, hogy testvéred minden magyar, bárhol is éljen. Összetartásban rejlik csak erő. Más ember földjén nincs számodra hely.”

                                                                                                                   /Wass Albert/                         

 

Intézményünk sikeresen pályázott határon túli tanulmányi kirándulásra, a Határtalanul! elnevezésű program keretén belül „Határtalan kirándulás nagyjaink nyomában Erdélyben” elnevezéssel.Az utazást az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő 4 553 000 Ft-tal támogatta, így 76 diák és 6 pedagógus juthatott el Erdélybe. Az utazásra 2017. szeptember 6-9. között került sor.

A Ceglédi Református Általános Iskola és Óvoda tantestülete fontosnak tartja, hogy tanulói kapcsolatot építhessenek a határainkon túl élő magyarokkal. Utazásunk célja az volt, hogy tanulóink megismerjék a határon túli magyarság helyzetét, életét, a történelmi Magyarország kulturális értékeit. A tanulmányi kirándulás lehetőséget teremtett a határon túli magyarság, valamint a nemzeti és kulturális értékek megismerésére. Erősödhetett a tanulók nemzettudata, az összetartozás érzése.

A fotók segítségével bemutatjuk a pályázat megvalósítását, amely előkészítő órából, tanulmányi kirándulásból, értékelő órából állt.

 

Előkészítő óra

 

 

Nagyszalonta

 

 

 

Torockó

 

 

Torockó - gyermekotthon

 

 

Nagyvárad

 

 

Kolozsvár

 

 

Torda

 

 

Értékelő óra

 

 

Beszámoló videó

 

 

 

Alább Ecsedi Gréta (7.m) és Brisendine Barnabás (7.m) naplórészletét, élménybeszámolóját olvashatjuk, amiben a 4 nap történését foglalták össze.     

 

1.nap

Hajnali 5 órakor indultunk az iskola elől. Kb. 10 óra körül értünk a határhoz. Onnan Nagyszalontára mentünk, ahol megnéztük a Csonka tornyot, voltunk az Arany János Emlékmúzeumban, az író szülőházában. Ezután Bánffyhunyadra érkeztünk. Ott egy XIII. században épült református templomot látogattunk meg. Tovább haladtunk a Gyalui-víztározóhoz és a Tarnicai gáthoz. Ezt követően Kolozsvár mellé indultunk az első szállásra, ahova 18 órára érkeztünk meg.

2.nap

Reggel 8 órakor volt a reggeli és 9 órára kellett a buszhoz menni. A napot a Tordai sóbányában indítottuk, ahol alattunk, felettünk és mellettünk is minden sóból volt. Lementünk 13 emelet mélyre, ahol volt az óriáskerék, pingpong asztal és bowling pálya. Még nem voltunk a bánya legmélyén. Még 15 emelettel lejjebb volt egy tó, ahol csónakázásra adódott lehetőség. Ezután városnézésen voltunk, azon belül a főteret, római katolikus templomot ejtettük utunkba. Voltunk a Tordai hasadék mélyében, ami nagyon szép volt. Ezután visszaindultunk Magyarlónára, a szállásra.

3.nap

Pénteken 8 órakor reggeliztünk, és 9-re mentünk bőröndökkel a buszhoz. Elsőként Kolozsvárt jártuk be. Voltunk a Szent Mihály templomban, a főtéren Mátyás király szobránál, majd szülőházánál. Elmentünk a Házsongárdi temetőbe is, ahol megkoszorúztuk a híres történelmi személyek sírjait. Az esti órákban érkeztünk meg Nagyenyedre a szállásunkra.

4.nap

Korán keltünk, 7.30-kor már reggeliztünk, és indultunk az utolsó programunkra. Torockót ismertük meg közelebbről. Elmentünk a várhoz, és a múzeumba is bepillantást nyertünk. Ezután elindultunk hazafelé. Nagyváradon megálltunk városnézésre. Voltunk a püspöki palotánál, a székesegyházban láttuk Szent László csatabárdját és hermáját. Kb. 21 órára itthon is voltunk.

Nagyon jól éreztem magam, máskor is visszamennék. Ajánlom mindenkinek, kár lenne kihagyni!

                                                                                                                                             Ecsédi Gréta 7.m

 

 

1.nap

Hajnali fél 5-kor gyülekeztünk az iskola előtt. Elindultunk, majd néhány órás út után elhagytuk a határt. Nagyszalonta felé tartottunk. Itt megtekintettük Arany János szülőhelyét kívül-belül. Bánffyhunyadon egy XIII. századi református templomban jártunk, aminek legérdekesebb jellemzője a különleges formája volt. A Tarnicai gát és a Gyalui víztározó megtekintése után elfoglaltuk a szállásunkat. Ettünk egy finom vacsorát és aztán elmentünk aludni.

2.nap

Ma izgalmas napra ébredtünk, mert ma voltam életemben először bányában. Az elején  - őszintén -  egy kicsit féltem, mert hideg volt, és szokatlanul sós a levegő. Megdöbbentő látvány volt, hogy 50 méter mélyen csónakázó tótól kezdve óriáskerékig, minden volt odalent. Utána körülnéztünk Torda városában. Egy nagy túrát tettünk ez után a mesebeli Tordai hasadék izgalmas ösvényén oda-vissza, majd vettem egy ízletes kürtőskalácsot. Végül mind ezek után elmentünk a szállásra.

3.nap

A mai napon szinte egész végig Kolozsváron tartózkodtunk. Legelőször a Házsongárdi temetőbe mentünk, ami nekem különösen tetszett, majd a Farkas utcai református templomba látogattunk, ahol 117 címer díszíti a falakat. Aztán csoportképet készítettünk a Mátyás király szobor előtt és az idegenvezetők meséltek róla. Kolozsvárról Torockóra indultunk a gyermekotthonba. Nagyon sok ajándékkal kedveskedtünk az intézménynek. Előadtunk egy táncot is, ők pedig a sok kedvességet két lány csodálatos énekével hálálták meg. Azután nagyon jót fociztunk a gyerekekkel. Indultunk végül az új szállásunkra. Ott lepakoltunk és vacsoráztunk. Lefekvés előtt még kimentünk a levegőre és megint fociztunk egy jót.

4.nap

Elérkezett az utolsó nap. Elbuszoztunk a Torockószentgyörgyi várhoz, sajnos nem mehettünk közvetlenül oda, hanem egy focipályáról néztük meg. Megtekintettük még a torockói Néprajzi Múzeumot és felsétáltunk a Székelykő lábáig. Utána kaptunk fél óra vásárlási szabadidőt. Nagyvárad volt már csak hátra. Bementünk a székesegyházba, és megkoszorúztuk az épület előtt álló Szent László szobrot. Ezután indultunk haza, kb fél 9-kor érkeztünk Ceglédre.

                                                                                                                             Brisendine Barnabás 7.m

 

 

 
 

Játékos tehetségsegítő programok

 

 

 

 

Pályázati beszámoló

Pályázati azonosító: NTP-TFJ-17-0085

Pályázat címe: Játékos tehetségsegítő programok a Ceglédi Református Általános Iskolában

A Nemzeti Tehetség Programban, az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő által meghirdetett, A tehetségsegítés feltételrendszerének javítását célzó hazai programok támogatása című pályázati kiíráson intézményünk „Játékos tehetségsegítő programok a Ceglédi Református Általános Iskolában” című pályázata 1.000.000 Ft támogatásban részesült.

A Polgár Judit által kidolgozott Sakkpalota Képességfejlesztő Oktatási programba három éve kapcsolódott be intézményünk. Egy osztályban kezdtük, ma már hét osztályban épült be a sakkos módszer. A pályázati támogatás nagyobb részéből ennek az eszközparkját sikerült bővíteni, amit gyakorlatilag napi rendszerességgel használnak a pedagógusok és a diákok.

Még a társas- és logikai játékok használatba vétele előtt különböző sakkfajtákkal ismerkedtek meg a tanulók úgy, mint a sógi, a csaturanga. Több fajtát maguk is kipróbáltak az általuk készített sakk-készlettel (Francia sakk, Gyalogháború, A bástyák támadása), melyek kiváló teret biztosítottak ahhoz, hogy elvonatkoztassanak a sakkban megismert bábok állandó szerepétől, és emellett logikai képességüket is fejlesszék. A támogatás segítségével újabb, izgalmasabb játékokat ismerhettek meg. Fejlesztő foglalkozáson kiválóan alkalmazható az egyszemélyes vagy a csak királynőket tartalmazó sakk, ami nem csupán a sakk örömét nyújtja a gyermeknek, hanem az eddig tanult ismereteket is kiválóan rögzíti, méghozzá gyakorlati úton. A házi és városi sakkversenyeken elért nagyon szép eredmények is bizonyítják az eredményességet.

Az egyéb készségfejlesztő játékok heti rendszerességgel való használata jól fejleszti a gyermekek memóriáját, logikai képességét, térlátását, tájékozódási képességét, kombinációs készségét. Jól beépültek a felsős matematika szakkörökbe, megjelennek a házi logikai játék vetélkedőkön.

Ahhoz, hogy jól bemutassuk, milyen hatással vannak az új eszközök a célcsoportra, szükséges bemutatni a másik oldalt is. Egyrészről a szaktanári oldalt vizsgálva azt kell mondani, segíti a tanórai anyag rögzítését, elmélyítését. Ahhoz, hogy egy tanóra elérje célját, nem elég az elméleti anyag leadása. Főleg a sakkórákon igyekezni kell minél több gyakorlati példát nyújtani a tanulóknak, hogy különböző helyzetekben tudják alkalmazni a megszerzett tudást. Még jobb, ha sakkjátszmák keretein belül saját maguk ébrednek rá egy-egy taktika használatára. Az eddig használatos eszközöket magunk gyártottuk, ami ideig-óráig volt használható. Sűrűn kellett cserélni az eszközöket, elhasználódtak, szétszakadtak, méretük apró volt. Az új eszközök segítségével azonban tartós és jobb segédanyagokkal gazdagodtunk. Emellett szakmai frissességet is adott.

A tanulók oldaláról egyértelműen pozitív hatást gyakorolt rájuk. Egy-egy új játék motivációs hatással van a gyermekekre, érdeklődve vetik bele magukat az új dolgokba. Az eszközökkel könnyű dolgozniuk, nagy lelkesedéssel vetik bele magukat a játékba, nem tanulásnak tekintik. A különböző eszközök a differenciálást is segítik: a gyermek a szívéhez közel álló játékkal foglalatoskodik a legszívesebben, emellett a különböző készségek és (rész)képességek is fejlődhetnek. Lehetőség van most már egyéni foglalkozások tartására is, ám a versenyszellemű tanulók már nagyon várják, hogy megmérettessék magukat. A sakkos program megvalósításához az újonnan beszerzett eszközök további segítséget adtak ahhoz, hogy a diákok kisebb létszámú csoportbontásban tudjanak együtt dolgozni. Ezáltal a társakkal való közös ismeretszerzés mellett többször nyílt lehetőség az önálló tapasztalatszerzésre.

A logikai játékok használatával, melyeket a matematika szakkör mellett a csoportbontásos órákon is használtak a kollégák, lehetőség nyílt a gyerekek személyiségének fejlesztésére, differenciálásra, a kritikai gondolkodás fejlesztésére.

Iskolánkban nagy hangsúlyt fektetünk a tehetséges gyerekek segítésére valamennyi tantárgyi területen. Ez alsó- és felső tagozaton egyaránt érvényesül.

Összefoglalva: színesebbé, izgalmasabbá varázsolják az új eszközök a foglalkozásokat. Mi sem igazolja ezt jobban, mint a gyermekek lelkesedése!

A "játszva" tanulás az egyik legjobb módszer, amellyel a gyermekek képességeit fejleszteni lehet úgy, hogy a gyermek élvezettel tanul.

Cegléd, 2018. június 15.
Cseh Katalin
Kúti László

 

Fotódokumentáció
 
    
 
  
 
  
 
   
 
  
 
  
 
 
 

Alkategóriák

23. oldal / 23